AH staakt prijzenoorlog in december


Dat zegt directeur Dick Boer zaterdag in NRC Handelsblad. ‘We hebben in 2003 een driejarenplan opgesteld. De doelen die we hebben gesteld, hebben we gehaald.' Wel gaat AH mee als concurrenten de prijzen blijven verlagen. ‘Met het huidige prijsniveau zitten we weer in het midden van de markt. Ik laat deze positie nooit meer los', benadrukt Boer.
Albert Heijn begon in het najaar van 2003 op grote schaal met prijsverlagingen. Op die wijze hoopten de 700 Albert Heijn-winkels marktaandeel terug te winnen van goedkopere concurrenten. In 2005 steeg het marktaandeel van Albert Heijn van 25,3 naar 26,4 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe prijzenslag bracht het concurrerende supermarktconcern Laurus naar de rand van de afgrond. Ook heeft de prijzenoorlog geleid tot een verharding tussen leveranciers en de supermarkten (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid