Overslaan en naar de inhoud gaan

AH staakt prijzenoorlog in december

Albert Heijn stopt in december met zijn prijzenoorlog. De marktleider wil de prijsverschillen met zijn concurrenten niet verder verkleinen,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Albert Heijn begon in het najaar van 2003 op grote schaal met prijsverlagingen. Op die wijze hoopten de 700 Albert Heijn-winkels marktaandeel terug te winnen van goedkopere concurrenten. In 2005 steeg het marktaandeel van Albert Heijn van 25,3 naar 26,4 procent.

De prijzenslag bracht het concurrerende supermarktconcern Laurus naar de rand van de afgrond. Ook heeft de prijzenoorlog geleid tot een verharding tussen leveranciers en de supermarkten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in