Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeeman gaat door, nu met gratis dames-boxershort

Hij is zeker niet onopgemerkt gebleven: de gratis boxershort-campagne van Zeeman.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op abri’s was in het laatste kwartaal van 2009 een mannelijk model te zien, slechts gekleed in een felgele Zeeman-boxershort. En het deed ‘m niets.

related partner content for mobile comes here

Op de actiesite waren de boxers volgens het ‘Bjorn Borg / Calvin Klein’ model gratis te bestellen, tegen betaling van verzendkosten.
Zeeman wilde met de campagne een statement maken in crisistijd, namelijk dat ‘trendy shorts van hoge kwaliteit absoluut niet zo duur hoeven te zijn’.

De campagne sloeg direct aan, werd zelfs al een ‘Dirkje’ genoemd en gebombardeerd tot trend voor 2010 en cultproduct/fashionitem. Er is ook een , die inmiddels ruim 500 leden telt.

In een Amsterdamse stadsbus luisterde ik i december een gesprek af tussen scholieren, die goed om de actie konden lachen en er ook wel eentje wilden hebben. Letterlijk citaat: ‘Waarom niet, als ze lekker zitten maakt het mij niet uit waarin ik loop.’ En: ‘Is best grappig, zo’n Zeeman-broek, toch?’

Inmiddels heeft Zeeman een vervolg aan de campagne te geven. Vanaf deze week is er ook een damesvariant te krijgen, en dat zorgde meteen al tot een grote toename van de bestellingen, aldus Zeeman.

Volgens Zeeman betreft het hier een crossmediacampagne waarbij abris worden ingezet en billboards, maar waarvan de bestelprocedure geheel online plaatsvindt. En dat is uniek in de geschiedenis van de retailer, aldus de retailer.

Zeeman heeft zelf geen webshop maar gebruikt puur sociale media als Hyves en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in