Zeeman gaat door, nu met gratis dames-boxershort


Op abri’s was in het laatste kwartaal van 2009 een mannelijk model te zien, slechts gekleed in een felgele Zeeman-boxershort. En het deed ‘m niets.
Op de actiesite waren de boxers volgens het ‘Bjorn Borg / Calvin Klein’ model gratis te bestellen, tegen betaling van verzendkosten.
Zeeman wilde met de campagne een statement maken in crisistijd, namelijk dat ‘trendy shorts van hoge kwaliteit absoluut niet zo duur hoeven te zijn’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne sloeg direct aan, werd zelfs al een ‘Dirkje’ genoemd en gebombardeerd tot trend voor 2010 en cultproduct/fashionitem. Er is ook een Hyves, die inmiddels ruim 500 leden telt.
In een Amsterdamse stadsbus luisterde ik i december een gesprek af tussen scholieren, die goed om de actie konden lachen en er ook wel eentje wilden hebben. Letterlijk citaat: ‘Waarom niet, als ze lekker zitten maakt het mij niet uit waarin ik loop.’ En: ‘Is best grappig, zo’n Zeeman-broek, toch?’
Inmiddels heeft Zeeman een vervolg aan de campagne te geven. Vanaf deze week is er ook een damesvariant te krijgen, en dat zorgde meteen al tot een grote toename van de bestellingen, aldus Zeeman.
Volgens Zeeman betreft het hier een crossmediacampagne waarbij abris worden ingezet en billboards, maar waarvan de bestelprocedure geheel online plaatsvindt. En dat is uniek in de geschiedenis van de retailer, aldus de retailer.
Zeeman heeft zelf geen webshop maar gebruikt puur sociale media als Hyves en Twitter.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid