Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo veegt de vloer aan met Google...

... in Japan. Dat blijkt althans uit een enquete van marktonderzoekbureau JR Tokai onder mobiele internetgebruikers. Dankzij een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

... in Japan. Dat blijkt althans uit een enquete van marktonderzoekbureau JR Tokai onder mobiele internetgebruikers. Dankzij een hypermoderne infrastructuur (en dito handsets) ligt het mobiele internet in Japan ver voor op de rest van de wereld, met als enige mogelijke uitzondering Zuid-Korea. Reeds lang geleden geinstalleerde 3.5G infrastructuur en bijzonder krachtige telefoons, standaard uitgerust met zaken als email, internetbrowsers, betaalchips, overmaatse kleurenschermpjes en 10 megapixel camera's, zorgen ervoor dat Japanners voor internet meer mobieltjes en minder PCs gebruiken dan enig ander ontwikkeld land.

related partner content for mobile comes here

JR Tokai ondervroeg 330 respondenten, waarvan 97% regelmatig een mobieltje bleek te gebruiken. Hiervan bleek iets meer dan de helft (54%) zoekopdrachten te geven vanaf hun telefoon (10% vaak, 44% wel eens).

Gevraagd naar de gebruikte zoekmachine gaven de zoekopdrachtgevers de volgende voorkeuren (meerdere antwoorden mogelijk):
Yahoo! Mobile 65.9%
Provider-eigen zoekmenu 41.0%
Google Mobile 35.3%

Dit drietal bleek zo dominant dat de rest het vermelden niet waard is (ter illustratie: Infoseek kwam vierde met 5.8%). Wel is het nog interessant te zien dat MSN met 2.3% een positie inneemt vergelijkbaar met die van Spyker in een Formule 1-veld.

Yahoo! krijgt dus niet op alle terreinen klop van Google, dat in Japan kennelijk nog een hele weg te gaan heeft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in