Overslaan en naar de inhoud gaan

Welke kleur moet je in je marketingcampagne gebruiken?

De meest gebruikte kleuren zijn blauw, groen en oranje.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

geeft drie tips voor het juiste kleurgebruik.

related partner content for mobile comes here

De drie meest gebruikte kleuren:

1. Blauw is een veilige kleur

Blauw is de favoriete kleur van de meeste mensen, ongeacht sekse of leeftijd. De kleur wordt geassocieerd met betrouwbaarheid, autoriteit en vertrouwen.

Blauw geeft veel mensen een vertrouwd gevoel. Blauwe logo’s zijn bijvoorbeeld LinkedIn, Twitter, Facebook, Samsung, Adidas.

 

2. Groen is een progressieve kleur

Groen doet denken aan natuur en groei. Het is de meest herkenbare kleur en roept een gevoel op van wellness en frisheid, vandaar dat veel voedingsmerken en bedrijven die zich richten op health de kleur groen in hun logo en branding gebruiken. Groene logo’s: Starbucks, android, Holiday Inn, BP

3. Oranje is een optimistische kleur

De kleur oranje kan gevoelens van zon en zomer oproepen, maar ook gevaar. Business2Community raadt aan de kleur te gebruiken als je wilt inspireren tot avontuur, of tot het nemen van risico of als je wilt benadrukken dat je producten goedkoop en efficiënt zijn.

‘Oranje merken’: Harley-Davidson, TNT, EasyJet.

Bureau Hollands Spoor zette eerder logo’s al in een .

Foto: Flickr

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in