Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen jongens- en meisjesspeelgoed meer bij Target

Instore signing gebaseerd op sekse is volgens de retailer - en een boze moeder - niet meer van deze tijd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee maanden geleden stuurde een moeder uit Ohio een tweet met een foto de wereld in die vervolgens viraal ging. Ze ergerde zich aan de strikte scheiding tussen jongens- en meisjesspeelgoed.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen vrijdag verklaarde de Amerikaanse retailer dat de instore signing wordt aangepakt. De speelgoedafdeling krijgt de grootste make-over, maar ook de afdelingen home en entertainment worden aangepast.  

Geen verschil meer tussen jongens en meisjes, mannen en vrouwen.

Geen kleuraanduiding meer

Het speelgoed wordt bij elkaar gezet en kleuraanduiding wordt weggehaald, geen geel en roze voor meisjes en geen blauw en groen voor jongens.

Target geeft niet in zoveel woorden toe dat de aanleiding van de aanpassing de tweet van de moeder is, maar meldt in dat het bedrijf niet wil dat klanten en hun familie gefrustreerd zijn ‘door de manier waarop wij dingen presenteren’.

De retailer zegt dat het afgelopen jaar diverse consumenten ‘belangrijke vragen hebben gesteld’ over instore signing waarop productsuggesties aan de hand van sekse worden gedaan.

Soms, zoals in het geval van kleding, is dit handig. In andere gevallen is dat niet handig, aldus Target.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in