Geen jongens- en meisjesspeelgoed meer bij Target


Twee maanden geleden stuurde een moeder uit Ohio een tweet met een foto de wereld in die vervolgens viraal ging. Ze ergerde zich aan de strikte scheiding tussen jongens- en meisjesspeelgoed.
Afgelopen vrijdag verklaarde de Amerikaanse retailer dat de instore signing wordt aangepakt. De speelgoedafdeling krijgt de grootste make-over, maar ook de afdelingen home en entertainment worden aangepast.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGeen verschil meer tussen jongens en meisjes, mannen en vrouwen.
Geen kleuraanduiding meer
Het speelgoed wordt bij elkaar gezet en kleuraanduiding wordt weggehaald, geen geel en roze voor meisjes en geen blauw en groen voor jongens.
Target geeft niet in zoveel woorden toe dat de aanleiding van de aanpassing de tweet van de moeder is, maar meldt in een persbericht dat het bedrijf niet wil dat klanten en hun familie gefrustreerd zijn ‘door de manier waarop wij dingen presenteren’.
De retailer zegt dat het afgelopen jaar diverse consumenten ‘belangrijke vragen hebben gesteld’ over instore signing waarop productsuggesties aan de hand van sekse worden gedaan.
Soms, zoals in het geval van kleding, is dit handig. In andere gevallen is dat niet handig, aldus Target.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid