Overslaan en naar de inhoud gaan

Weinig invloed sekse op salaris

Mannen verdienen bij Amerikaanse PR-bureaus meer geld dan vrouwen, maar dat komt niet door seksediscriminatie. Uit analyses van PRWeek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op basis van gegevens uit de PRWeek/Text 100 Salary Survey 2001 bekeek de statisticus Jim Hutton welke factoren de hoogte van het salaris bepaalden. Uit de resultaten bleek dat het sekseverschil niet meer dan 1% van de discrepantie in salarissen verklaart. De meest belangrijke reden was het aantal jaren werkervaring.

related partner content for mobile comes here

Volgens onderzoeker Hutton bestaat de Amerikaanse PR-bureauwereld voor 70% uit vrouwen. Hij was er al van overtuigd dat seksediscriminatie door deze dominantie niet meer bestond, maar heeft nu voor het eerst de bewijzen voor deze theorie. Het salarisonderzoek is gedaan op basis van de gegevens van ruim 5.000 respondenten.

Tien jaar geleden is gelijksoortig onderzoek gedaan naar de salarisverschillen in de marketingbranche. Toen bleek eveneens dat het aantal jaren ervaring meer van invloed was op het salaris. (bron: PR Week US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in