
Amercom ontwikkelde voor Johma het online spel ‘Garneer je Conifeer'. Het spel maakt onderdeel uit van een introductiecampagne omtrent Johma's ‘Puur Verwennen’-salades. Reclamebureau Only ontwikkelde hiervoor het reclameconcept en een printadvertentie. Het doel van het spel is om binnen 1 minuut een kerstboom te ‘garneren’ met onder andere kerstballen, kaarsjes en engeltjes. De kunst hierbij is om creatief te werk te gaan en om de boom niet om te laten vallen, want anders moet je opnieuw beginnen. Ondertussen kijkt de Kerstman kritisch toe. De beste spelers maken kans op een weekendje weg.
LaCominudad ontwikkelde voor zorgverzekeraar AnderZorg ook een online spel op Slimmehelden.nl, maar de campagne leunt daarnaast op een consumer generated media (CGU)-component; consumenten kunnen zelf een ‘commercial’ maken en een pay off bedenken, en zo onder andere kans maken op jaar lang gratis zorgverzekering bij AnderZorg (twv 1056 euro). LaComunidad zette alvast een paar filmpjes online ter inspiratie en heeft - naast de virale doorstuurmogelijkheid - heel slim onderaan de webpagina links geplaatst naar verschillende CGU-sites, om zo het virale effect te optimaliseren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee