Overslaan en naar de inhoud gaan

Virale campagnes: Johma en Anderzorg

Fabrikant Johma komt met een viraal spel om de introductie van de ‘Puur Verwennen’ salades te ondersteunen. Zorgverzekeraar Anderzorg…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Amercom ontwikkelde voor Johma het online spel . Het spel maakt onderdeel uit van een introductiecampagne omtrent Johma's ‘Puur Verwennen’-salades. Reclamebureau Only ontwikkelde hiervoor het reclameconcept en een printadvertentie. Het doel van het spel is om binnen 1 minuut een kerstboom te ‘garneren’ met onder andere kerstballen, kaarsjes en engeltjes. De kunst hierbij is om creatief te werk te gaan en om de boom niet om te laten vallen, want anders moet je opnieuw beginnen. Ondertussen kijkt de Kerstman kritisch toe. De beste spelers maken kans op een weekendje weg.

LaCominudad ontwikkelde voor zorgverzekeraar AnderZorg ook een online spel op , maar de campagne leunt daarnaast op een consumer generated media (CGU)-component; consumenten kunnen zelf een ‘commercial’ maken en een pay off bedenken, en zo onder andere kans maken op jaar lang gratis zorgverzekering bij AnderZorg (twv 1056 euro). LaComunidad zette alvast een paar filmpjes online ter inspiratie en heeft - naast de virale doorstuurmogelijkheid - heel slim onderaan de webpagina links geplaatst naar verschillende CGU-sites, om zo het virale effect te optimaliseren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in