Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral op de Miljonair Fair

De laatste tijd is de viral in opkomst. Marketeers en reclamebureaus zien wat er gebeurd met bijvoorbeeld Esmee Denters of 'Bier je Slank'…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste tijd is de viral in opkomst. Marketeers en reclamebureaus zien wat er gebeurd met bijvoorbeeld Esmee Denters of . In deze trend is men naarstig op zoek naar antwoorden hoe een goede viral ontwikkeld kan worden.

related partner content for mobile comes here

Toen ik onderstaand nieuwsbericht las, werd ik geïnspireerd voor een mogelijke viral.

"Op de Miljonair Fair in Amsterdam is maandag een tas met aanstekers met een totale waarde van ruim honderdduizend euro gestolen. Het gaat om achttien stuks, meldt de politie dinsdag. De tas met aanstekers lag bij een van de stands in de Amsterdamse RAI. De politie vermoedt dat de dader de stand heeft doorzocht op waardevolle spullen."

Een vervelend bericht voor de eigenaar van de aanstekers wanneer het een echte roof betreft.

Een veel minder vervelend bericht voor het bedrijf dat de aansteker verkoopt wanneer het een viral zou betreffen.

Want als viral genereert het gratis publiciteit bij de miljonairs en de grote groep volgers die de miljonairs en de fair interessant vinden.

Bovendien zijn er uitbreidingsmogelijkheden genoeg. Het bedrijf van de aanstekers zou bijvoorbeeld een zoektocht naar de dief kunnen organiseren waarbij een prijs (dure aansteker) wordt uitgeloofd voor de gouden tip.

Een andere mogelijkheid is om de roof als verhaallijn terug te laten komen in de marketingcampagne.

Zo maar een suggestie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in