Viral op de Miljonair Fair
De laatste tijd is de viral in opkomst. Marketeers en reclamebureaus zien wat er gebeurd met bijvoorbeeld Esmee Denters of 'Bier je Slank' van Amstel Light . In deze trend is men naarstig op zoek naar antwoorden hoe een goede viral ontwikkeld kan worden.
Toen ik onderstaand nieuwsbericht las, werd ik geïnspireerd voor een mogelijke viral.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis"Op de Miljonair Fair in Amsterdam is maandag een tas met aanstekers met een totale waarde van ruim honderdduizend euro gestolen. Het gaat om achttien stuks, meldt de politie dinsdag. De tas met aanstekers lag bij een van de stands in de Amsterdamse RAI. De politie vermoedt dat de dader de stand heeft doorzocht op waardevolle spullen."
Een vervelend bericht voor de eigenaar van de aanstekers wanneer het een echte roof betreft.
Een veel minder vervelend bericht voor het bedrijf dat de aansteker verkoopt wanneer het een viral zou betreffen.
Want als viral genereert het gratis publiciteit bij de miljonairs en de grote groep volgers die de miljonairs en de fair interessant vinden.
Bovendien zijn er uitbreidingsmogelijkheden genoeg. Het bedrijf van de aanstekers zou bijvoorbeeld een zoektocht naar de dief kunnen organiseren waarbij een prijs (dure aansteker) wordt uitgeloofd voor de gouden tip.
Een andere mogelijkheid is om de roof als verhaallijn terug te laten komen in de marketingcampagne.
Zo maar een suggestie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid