Overslaan en naar de inhoud gaan

Vermogende internetters ontdekken het online boeken

Het aantal vermogende Amerikanen dat online gaat, stijgt. En de meeste van hen bezoeken reissites. Dit volgens Nielsen/Netratings.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het onderzoeksbureau groeit het aantal internetgebruikers in de VS met een jaarinkomen van 150.000 dollar van 8,6 miljoen dollar in 2004 naar 10,3 miljoen dollar in 2005. Een stijging van 19,8 procent. Uit deze groep prefereren mannen en vrouwen vooral reissites. Mannen surfen dan vooral naar de sites van Sabre Travel network en de websites van United Airlines en American Airlines. Vrouwen surfen het liefste naar AOL Travel en Expedia. Vrouwen bekijken daarnaast ook graag sites op het gebied van lifestyle, zoals AOL Living, AOL Entertainment, en Moviefone. Mannen zoeken het meer in financiën, getuige de nummer 1 Fidelity Investments en nummer 3 CBS Marketwatch Network.

related partner content for mobile comes here

In december vorig jaar onderzocht Nielsen/Netratings echter ook al het surfgedrag van Amerikanen, en vond toen uit dat de bulk van online bezoekers van reissites te vinden is bij de middel en lagere inkomensgroep in de VS. 52 procent van de bezoekers gaf toen aan op een jaarinkomen te zitten van minder dan 75.000 dollar, 90 procent had een inkomen dat lager was dan 150.000 dollar. Het onderzoeksbureau raadt reissites dan ook aan om zich vooral te richten op middelinkomens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in