Vermogende internetters ontdekken het online boeken
Volgens het onderzoeksbureau groeit het aantal internetgebruikers in de VS met een jaarinkomen van 150.000 dollar van 8,6 miljoen dollar in 2004 naar 10,3 miljoen dollar in 2005. Een stijging van 19,8 procent. Uit deze groep prefereren mannen en vrouwen vooral reissites. Mannen surfen dan vooral naar de sites van Sabre Travel network en de websites van United Airlines en American Airlines. Vrouwen surfen het liefste naar AOL Travel en Expedia. Vrouwen bekijken daarnaast ook graag sites op het gebied van lifestyle, zoals AOL Living, AOL Entertainment, en Moviefone. Mannen zoeken het meer in financiën, getuige de nummer 1 Fidelity Investments en nummer 3 CBS Marketwatch Network.
In december vorig jaar onderzocht Nielsen/Netratings echter ook al het surfgedrag van Amerikanen, en vond toen uit dat de bulk van online bezoekers van reissites te vinden is bij de middel en lagere inkomensgroep in de VS. 52 procent van de bezoekers gaf toen aan op een jaarinkomen te zitten van minder dan 75.000 dollar, 90 procent had een inkomen dat lager was dan 150.000 dollar. Het onderzoeksbureau raadt reissites dan ook aan om zich vooral te richten op middelinkomens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid