Overslaan en naar de inhoud gaan

Verbeter Fan Engagement met iBeacons

Rond 2016 is het aantal mobiele devices (smartphones of tablets) gestegen tot 10 miljard. Op dit moment stijgt het aantal devices zelfs…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als antwoord op deze ontwikkeling stijgt ook het aantal location-based apps (voorzien van GPS, high-density WiFi of iBeacons) om bestaande marketing inspanningen te versterken en uit te bouwen. Deze toepassingen helpen venues maar ook sport clubs om de Customer Experience en Fan Engagement te verbeteren, omzet te verhogen en klantenbinding te realiseren. Een mooi voorbeeld is te vinden in de USA waar de sinds dit jaar actief iBeacons inzet in combinatie met een nieuwe mobile app.

related partner content for mobile comes here

Wat zijn iBeacons en hoe dragen ze bij aan een betere Fan Experience?

iBeacon een trademark van Apple. iBeacons zijn onderdeel van een indoor positionering systeem met draadloze sensoren, dat mobiele devices kan herkennen en met ze kan communiceren. iBeacons werken op Bluetooth Low Energy (BLE). Met een location-aware, context-aware, mobile app kunnen deze sensoren de exacte locatie (en looproute) van een bezoeker in kaart brengen bij een evenement. Een smartphone of tablet met BLE is vervolgens in staat alerts te ontvangen met bijvoorbeeld promoties, kortingen en acties gebaseerd op een persoonlijke voorkeuren, historie of locatie.

Meer informatie over de werkwijze en een aantal toepassingen rond iBeacons kun je vinden in een eerder artikel van ons .

Engage met bezoekers voor aanvang van het event

Naast indoor engagement is deze techniek ook buitenshuis toe te passen, waarbij acties getriggerd worden zodra mensen in de nabijheid van een venue zijn. De Fan Experience begint tenslotte al voor het evenement, op het parkeerterrein of in horeca gelegenheden.

Door reeds in een vroeg stadium relevante berichten te versturen neemt de engagement toe maar ook het gemak. Zo kunnen beschikbare parkeerplaatsen aangeduid worden, bestellingen voor horeca punten en shops geplaatst worden of de wachtrijen bij toegang van het evenement verkort worden.

Verras bezoekers met speciale (flash) promoties

Ook kunnen realtime berichten verzonden worden waardoor bezoekers gewezen kunnen worden op activiteiten zoals meet en greet sessies, stadion tours en optredens.

Met high-density WiFi is de app in staat deze content te distribueren. Bezorg uw bezoekers een betere ervaring door ze te verrassen met locatie specifieke, realtime content en engage met ze voor, tijdens en na het evenement. Steeds meer clubs bieden WiFi aan om de mobiele ervaring te verbeteren zoals bijvoorbeeld in Nederland PSV.

Monetize de mobiele Customer Experience

Met een location-aware app trigger je bezoekers om merchandise aan te schaffen, tickets te kopen of horeca bestedingen te doen en krijg je meer inzicht krijgt in voorkeuren en bewegingspatronen. Meet de hoogste conversies en stuur bestedingen en bezoekersstromen met behulp van aanbiedingen of promoties.

Door hiernaast mobile advertising toe te voegen (met mobile advertising solutions zoals ) creëer je een extra platform voor sponsoren en de eigen marketing afdeling.

 

Dat we niet meer om mobile heen kunnen is inmiddels wel duidelijk, maar wat doet jouw organisatie om Mobile Engagement te verbeteren? Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in