Overslaan en naar de inhoud gaan

Tweederde mobile adspend gaat in 2020 naar native

'Native' is grote aanjager van groei mobile advertising, blijkt uit onderzoek van Facebook.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In navolging van de consument die meer en meer online tijd doorbrengt op mobiel, vindt nu ook een significante verschuiving plaats in de advertentiebudgetten. Tegen 2020 zal ruim driekwart (75,9%) van alle digitale advertentie-uitgaven mobiel zijn. En de belangrijkste driver is native, dat is uitgevoerd van business analist IHS Technology in opdracht van Facebook&;s Audience Network.

related partner content for mobile comes here


Volgens het onderzoek, zal in 2020 bijna tweederde (63,2%) van alle mobiele display advertenties native zijn, wat neerkomt op 53 miljard dollar aan advertentiebestedingen wereldwijd.

 

De consument ervaart mobiel als een persoonlijk device en verwachten goede gebruikerservaringen. De studie laat zien dat de engagement van consumenten met native advertenties 20 tot 60% hoger is dan met standaard banneradvertenties.

 

Ter verklaring stelt Facebook dat mensen getraind om niet de boven- of onderkant van een app te zien. Een advertentie die echter goed is geïntegreerd in de app of het design van een mobiele site, ontsnapt aan dit mechanisme en heeft dan ook een veel betere kans om de aandacht van de gebruiker te vangen, wat leidt tot hogere conversie.

 

Native leidt ook tot minder churn en advertentie moeheid, en zorgt voor een toename in retentie (tot 3x), hogere eCPM&;s (tot 2x) en doorklikratio&;s.

 

Terwijl first party advertising - zoals op Facebook en Instagram - in omzet gemeten de belangrijkste vorm is van mobiele native advertising, zal third party in-app native advertising - geserveerd in een app door een externe partij als Facebook&;s Audience Network - de snelst groeiende vorm zijn. Op jaarbasis groeit deze met 70,7%, tot 10,6% van alle mobiele display-advertenties in 2020 (8,9 miljard dollar).

 

Facebook zegt deze trend nu al te zien op het eigen platfom. &;Het percentage apps dat gebruik maakt van native formaten op de Audience Network is sinds het eerste kwaraal van 2015 vertienvoudigd. Op dit moment maakt meer dan 50% van de apps op de Audience Network gebruik van native advertenties.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in