Overslaan en naar de inhoud gaan

Tracks & Sync Of The Month met Stormzy, Jimi Hendrix en Nicky Youre

In samenwerking met Universal Music Group deelt Amp.Amsterdam maandelijks een nieuwe selectie van muziek die recent is uitgekomen.
Partner
Ambassadors - Amp.Amsterdam

We offer state-of-the-art solutions in the fields of Design & Animation, Visual Effects, Post Production, Edit, Grading, Sound & Music, Sonic Branding, AI Technology and Creative Automation & Workflow. All housed under one roof with one simple promise: you imagine it, we create it.

Lees meer

 

Lees minder
Banner - Tracks & Sync of The Month
Banner
Banner - Tracks & Sync of The Month
Banner

Aan het begin van iedere maand werpen wij een (terug)blik op een aantal sync-friendly songs die de maand ervoor verschenen dan wel gesynct zijn. Sit back, relax & luister (of kijk) naar onze Tracks of the Month!

What’s Next | Angus Cloud x Rockstar Energy | Official Film
Song: Kill Dem
Artist: Jamie xx
Startdatum: 10 november 2022

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

In de gloednieuwe Rockstar Energy commercial - een film van 1,5 minuut - is Euphoria-ster Angus Cloud te zien in verschillende situaties, waarin hij zijn dromen waar lijkt te maken. En dit alles onder het genot van Jamie XX’s ‘Kill Dem’ track. De muziek van Jamie XX is populair in de reclamewereld: zo heeft hij hiervoor al syncs gehad in wereldwijde commercials voor o.a. Google, Whatsapp en Coca-Cola.

Wat de Rockstar Energy commercial betreft: volgens het merk is de korte film onderdeel van een grotere campagne, en worden alle dromen daadwerkelijk realiteit via later bekend te maken activities. We zijn benieuwd welke acteur(s) en welke muziek hier vervolgrollen in krijgt! En stiekem ook, hoe wij ons voor deze “experience” kunnen aanmelden…

 

Stormzy - This Is What I Mean

Vorige week verscheen het nieuwe album van Stormzy, waarvan ‘This Is What I Mean’ de titeltrack is. De Britse rapper is al te zien en te horen (als voice-over) in de huidige Adidas commercial rondom de FIFA World Cup - niet gek, gezien zijn al jarenlang lopende Adidas partnership - maar zijn nieuwste tracks lijken nog niet geclaimed te zijn door een ander merk. Aan films en series overigens geen gebrek. Naast verschillende syncs in televisieprogramma’s is Stormzy momenteel ook te horen op de ‘Black Panther: Wakanda Forever’ soundtrack.

Kernwoorden: filmisch, sportief, motiverend

 

 

 

Jimi Hendrix, ZAYN - Angel

Het is waarschijnlijk niet te meten hoe vaak de muziek van Jimi Hendrix gesync’t is - zelfs meer dan 50 jaar na zijn overlijden is hij vandaag de dag het geluid van een Chanel commercial. Toevalligerwijs heeft Zayn ook een connectie met de modewereld: hij bracht o.a. in 2017 een eigen collectie uit in samenwerking met Versace en is momenteel te zien én horen rondom een samenwerking met zonnebrillenmerk Arnette.

Ter ere van Jimi Hendrix’ aankomende 80e geboortedag, bracht Zayn onlangs een cover van ‘Angel’ uit als eerbetoon. Tijd voor de volgende “music, but make it fashion” campagne?

Kernwoorden: bluesrock, tijdloos, liefdevol

 

Supershy, Tom Misch - Don’t Let Go

Als je aan Tom Misch denkt, denk je al snel aan zijn mellow gitaarrifjes en skater kledingstijl. Op alle manieren is hij de perfecte match voor een samenwerking met skatemerk Vans - waar hij sinds vorige maand mee bezig is. Zijn nieuwste release ‘Don’t Let Go’ heeft hij echter uitgebracht onder zijn gloednieuwe alter ego Supershy, waarmee hij het skatepark lijkt te vervangen door een nachtclub. Het zou interessant zijn om te zien of zijn elektronische experiment niet alleen een andere doelgroep bereikt binnen de muziek, maar ook in de commerciële wereld. Wie durft?

Kernwoorden: dance, club, festivalgevoel

Nicky Youre - Eyes On You 

Ondanks dat de Amerikaanse singer-songwriter Nicky Youre nog relatief kort in beeld is, is ‘Sunroof’ - zijn doorbraaksingle van vorig jaar - afgelopen zomer al gebruikt in een Shipt (online supermarkt) reclame. Met ‘Eyes On You’ wordt duidelijk dat hij de hitformule gekraakt heeft, want deze track is ongeveer net zo aanstekelijk én feel-good als ‘Sunroof’. Wij horen deze jeugdige single in elke willekeurige campagne met als doel de kijker/luisteraar met een positief gevoel achter te laten. Het aftellen is begonnen…

 

Kernwoorden: positief, jeugdig, pop

Iedere week een selectie van 6 nieuwe tracks in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor de Amp.Amsterdam Tracks Of The Week mailing. Op zoek naar muziek voor je commercial of film? Neem dan eens een kijkje in UMPG Songs, de database van Universal Music Group.

over ons

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ambassadors - Amp.Amsterdam

We offer state-of-the-art solutions in the fields of Design & Animation, Visual Effects, Post Production, Edit, Grading, Sound & Music, Sonic Branding, AI Technology and Creative Automation & Workflow. All housed under one roof with one simple promise: you imagine it, we create it.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in