Overslaan en naar de inhoud gaan

Top-ceo’s twitteren vaker en mijden Facebook

Internationaal onderzoek Weber Shandwick naar online en social gedrag leiders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ceo’s gebruiken sociale media vaker dan ooit, hoewel dit altijd nog beperkt blijft tot een kwart (28%) van de topmannen en –vrouwen. LinkedIn is het populairst, het gebruik van Twitter groeit flink, terwijl Facebook aan populariteit lijkt te verliezen

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit van communicatieconcern Weber Shandwick naar het online en social gedrag van de ceo’s van de top-50 companies op de Fortune’s 2014 Global 500.

LinkedIn populairst

Uit de cijfers blijkt dat 10 procent van de ceo’s op on Twitter actief is, wat een behoorlijke stijging is ten opzichte van 2012, toen slechts 2 procent ‘op Twitter zat’.

LinkedIn is het populairste network met 22 procent van de ceo’s actief op dit platform. Drie jaar terug was dat 6 procent.

Facebook verdwenen

Opvallend is het volledig verdwijnen van het Facebook-gebruik onder de ondernemingsleiders. Geen van de onderzochte ceo’s had een Facebook-account, terwijl in 2012 10 procent van hen Facebook gebruikten. Volgens de onderzoekers zijn deze cijfers enigszins vertroebeld omdat in 2012 bijvoonbeeld ook een aantal fake-accounts van ceo’s was meegeteld.

Online: vooral eigen website

Als breder wordt gekeken naar het totale online gedrag van ceo’s zien de percentages er vriendelijker uit. Van de ceo’s is 80 procent online en via sociale media actief, dat is een verdubbeling sinds in 2010 (36%).

Ceo’s kiezen daarbij vooral voor de ‘beschermde’ omgeving van hun corporate website, 68 procent van hen plaatst daarop berichten actief.  Volgens de onderzoekers is dit een gevoilg van de trend dat ondernemingen zelf de uitgevers worden van hun nieuws en informatie.

Ook blijkt uit het onderzoek dat de invloed van de corporate video in snel tempo uitgroeit tot een standaardvorm van communicatie van veel topmanagers (54%).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in