Overslaan en naar de inhoud gaan

Surfende vrouwen

Het duurt niet lang meer of er zijn net zoveel vrouwen actief op internet als mannen. In de jongere doelgroep, (14-19) is dat al bijna zo.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zodoende dook bij AOL de online gebruikerstypologie ‘Cybergirls’ op; 7% van de in totaal 15,9 miljard internetgebruikers, tussen de 14 en de 19 maar vaak al werkend. Een kwart van de cybergirls surft pas sinds een maand of zes en gebruikt internet niet dagelijks, maar per sessie wel heel intensief; gemiddeld 68 minuten. De voornaamste interessen van cybergirls zijn infotainment, gezondheidstips en weer en verkeer. Daarna volgen educatie en e-commerce. Hun belangstelling voor online horoscopen is tien keer zo hoog als bij gemiddelde gebruikers.Vrouwen op internet zijn pragmatischer en doelgerichter dan mannen. Ze willen snelle, overzichtelijk informatie. Technische storingen, dode links en lange downloadtijden zijn redenen om af te haken; misbruik van data is de grootste oorzaak van weerstand.Omdat internetgebruiksters gemiddeld jonger en hoger opgeleid zijn verdienen ze dus ook meer. In hun vrije tijd zijn zij actiever dan de totale vrouwelijke bevolking. Bovendien staan ze positiever tegenover reclame dan gemiddeld (12,1 tegen 5,7%).< SIZE=1>(Bron: werben und verkaufen, 23-6-2000)<#/FONT>

related partner content for mobile comes here

Wat vrouwen op het net doen

privé e-mail 60,3%funsurfen 53,7%informatie aanvragen 42,6%opleiding/educatie 33,6%zakelijke e-mail 32,6%nieuws 29,0%databank raadplegen 27,8% vacatures bekijken 23,7%e-mail met bepaald doel 23,3%productinformatie 23,2%contact met andere gebruikers 22,1%online bankieren 21,9%bedrijfssites bezoeken 18,8%shopping 18,7%economische informatie 18,6%

< SIZE=1>(Bron: GfK online monitor 5. Welle. Basis: 6,2 vrouwelijke online gebruikers)<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in