Overslaan en naar de inhoud gaan

Stijgende uitgaven interactieve marketing in 2003

Forrester Research en Interactive Advertising Bureau (IAB) Europa voorspellen een groei in de uitgaven voor online adverteren en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens IAB Nederland wijzen de signalen erop dat in ons land het aandeel van online advertising en interactive marketing binnen reclame- en marketingcampagnes snel toeneemt. De brancheorganisatie ziet voor zichzelf een belangrijke rol weggelegd bij de stimulering van deze groei: ‘Naast de verdere professionalisering van de sector waar wij voor staan, is er voor IAB een taak in het bekend maken van de mogelijkheden van online advertising en interactive marketing’, aldus Igor Beuker, voorzitter IAB Nederland. ‘Wij zetten ons ervoor in dat online advertising en interactive marketing voor eind 2004 drie procent van het totale marketing- en reclamebudget van een adverteerder uitmaakt. Dat is drie keer zo veel als het huidige aandeel.’

related partner content for mobile comes here

Onderzoeksbureau Forrester heeft in twaalf Europese markten internetgebruik onderzocht. Daaruit blijkt dat 74 procent van de internetters in 2002 wel eens op een online advertentie heeft geklikt. Voor 51 procent was dat minder dan een maand geleden; een stijging van 9 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Voor meer dan een kwart van deze groep leidde de klik tot het doen van een aankoop, terwijl dat een jaar geleden nog 14 procent was. Met 71 procent behoort Nederland tot de top drie van landen met een hoge internetpenetratie. Niet alleen is het aantal internetgebruikers hier hoog; het aantal groeit nog altijd.

‘Uit dit onderzoek blijkt dat internetgebruik in Nederland nog steeds groeit en volwassen wordt. Dit leidt ertoe dat adverteerders steeds vaker online advertising en interactieve marketingvormen toevoegen aan hun mediamix. De hoge internetpenetratie maakt internet een medium bij uitstek voor verhogen van de brand awareness en verbeteren van brand experience. Bovendien zijn digitale reclamevormen meetbaarder dan veel traditionele reclamevormen, waardoor online advertising en interactieve marketing in een vroeg stadium aantoonbare 'return on investment' opleveren’, aldus Beuker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in