Telegraaf verstevigt greep op regionale activiteiten
In Rotterdam zorgde de proef met de zogenaamde metropoolpagina’s voor een oplagestijging van een paar procent. Ook in Amsterdam verschijnt een dergelijke editie al jaren. Uitbreiding naar andere regio’s zoals Limburg, sluit het Telegraafconcern niet uit. De uitgever financiert de katernen met regionale advertenties. Reden voor het experiment is dat het dagblad lezers verliest aan regionale kranten. Op deze manier hoopt De Telegraaf zijn lezers aan boord te houden. Het gevaar dat de regionale katernen kanibaliseren op Hollandse Dagbladcombinatie (HDC), uitgever van regionale titels en 100 procent dochter van de Telegraaf holding, noemt Hans Elekan van de Telegraaf ‘het probleem van HDC’. ‘Het is de bedoeling dat alle onderdelen van het concern hun eigen broek ophouden. Dat geldt voor het dagblad en voor HDC.’
HDC schrapt dit jaar 180 van de 1200 banen door reorganisaties. Gisteren werd ook bekend dat De Telegraafholding het minderheidsbelang in collega-uitgeverij Wegener verhoogd heeft tot 23,9 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid