Overslaan en naar de inhoud gaan

Shortlist bekend

Minister-president Wim Kok, uitgeverij Vassallucci en het samenwerkingsverband Amsterdam/Rijkswaterstaat (Ringweg A10-west) maken kans…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij het bepalen van deze shortlist heeft de jury zich laten leiden door de mate waarin de case als innovatief, inspirerend, creatief en baanbrekend is te beoordelen. Daarnaast heeft de jury de cases beoordeeld op getoonde doordachtheid en het effect in de samenleving. Zo waardeert de jury de jury het anticiperend vermogen van premier Kok en zijn adviseurs in de kwestie ‘Zorreguieta'. Een uiterst complexe situatie bracht hij vakkundig tot een bevredigend einde, meent de jury, en noemt dit een voor communicatieprofessionals inspirerend traject, waarin het belang van reflectie nog eens wordt onderstreept.

related partner content for mobile comes here

Uitgeverij Vassallucci wekt de bewondering van de jury voor haar geheel eigen wijze van communiceren. Brutaal, creatief en zeker voor de uitgeverijwereld vaak baanbrekend, wordt deze genomineerde genoemd. Directieleden Otto van Gelderen en Lex Spaans tonen in de ogen van de jury behalve lef een groot reflectief vermogen en weten daardoor heel goed publiciteit te genereren.

Het goed doordachte communicatiebeleid rond de werkzaamheden aan de Ringweg A10-west getuigt volgens de juryleden van een groot creatief en innovatief vermogen. Ook deze case kenmerkt zich volgens hen door een grote mate van complexiteit. Door goed te anticiperen zijn het ongemak en bijbehorende irritaties die het onderhoud met zich mee zou brengen tot een minimum beperkt gebleven. Veel waardering heeft de jury voor de wijze waarop de interculturele communicatie vorm heeft gekregen.

De verkiezing wordt georganiseerd om op een positieve wijze de aandacht te vestigen op het communicatievak. Er zijn tien cases geselecteerd die zich onderscheiden vanwege spraakmakende, bijzonder effectieve of vernieuwende vormen van communicatie. De winnaar wordt onderscheiden met de ‘röhring’, die is ontworpen door de Maastrichtse edelsmid Friedje Bär. De naam van de prijs is afgeleid van het woord reuring (beroering), omdat goede communicatie naar de mening van initiatiefnemers bij de relevante doelgroepen een duidelijk waarneembaar effect moet bewerkstelligen. De röhring is een wisselprijs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in