Overslaan en naar de inhoud gaan

Renault-reclame met burlesque danseressen verboden in UK

Een Renault-reclame met burlesque danseressen is verboden door de Britse reclamewaakhond omdat vrouwen als seksobject worden geportretteerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Renault claimt dat het hier gaat om een humoristische parodie op de Franse cultuur. De Advertising Standards Authority (ASA) is het met Renault oneens en oordeelt dat de reclame niet meer in deze vorm uitgezonden mag worden.

related partner content for mobile comes here

De campagne “Two Unsuspecting Guys Take the Renault Clio for a Test Drive” draait om opnames met de verborgen camera. Twee mannen worden uitgenodigd voor een testrit door Londen met de Renault Clio/ Eén van de passagiers drukt op de “Va Va Voom” knop, waarna burlesque danseressen tevoorschijn komen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in