Overslaan en naar de inhoud gaan

Radar maakt van slechte telefoonlijn een duikende woordvoerder MediaMarkt

[POLL] Levert consumentenprogramma persvoorlichter Ruth Leijting een streek of niet?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Radar tv besteedde maandag, en het weekeinde ervoor op Youtube, aandacht aan de btw-weg-ermee-actie van MediaMarkt. 

related partner content for mobile comes here

Het tv-programma had klachten gekregen van consumenten die zich misleid voelen door de MediaMarkt. Prijzen zouden vlak vóór de actie fors verhoogd zijn en tijdens het actieweekend zelfs hoger zijn dan een paar dagen eerder. 

Radar ging op onderzoek uit en benaderde de Mediamarkt. Dat zag er niet best uit. In de uitzending kwam een pijnlijk beeld naar voren van een duikende persvoorlichter. De woordvoerder ‘drukt onze telefoontjes consequent weg’, zo meldde het consumentenprogramma.
 
Maar is dat zo?
 
Ruth Leijting, de woordvoerder van Mediamarkt, heeft een andere lezing. 

Leijtijng: ‘Heel vervelend allemaal. Maar ik zat in de auto en kreeg steeds geen gehoor. Het leek wel zo’n fax die constant liep te bellen. Als ik degene terugbelde, hoorde hij mij wel. Na een keer of zes ben ik ermee gestopt. Ik denk dat er iets mis was met de telefoonverbinding in mijn auto.'

(Tekst loopt onder video verder, daar ook de Poll)

 

Leijting vindt het beeld dat door het consumentenprogramma wordt geschetst vervelend. 'Ik heb de Telegraaf, RTLZ, you name it, aan het woord gehad die middag. Het voelt nu alsof ik me moet verantwoorden omdat ik Radar zou willen ontwijken. Maar ik sta iedereen te woord, dat is mijn vak.'

Leijting nam de dag na het mislukte gesprek contact op met Radar toen het al een filmpje online had gezet. Radar wilde het niet offline halen en maakte geen gelegenheid van de mogelijkheid om Leijting alsnog aan het woord te laten over de kortingsactie.

'De reden dat we het hebben uitgezonden, is dat het zo is gelopen', zegt Elise van Bork, eindredacteur van Radar. 'We laten graag zien hoe de communicatie met persvoorlichting verloopt in dit soort gevallen.'

Maar is het niet wat flauw om een krakerig, mislukt gesprek uit te zenden? 

Van Bork: 'Dat is uw persoonlijke mening. We lieten zien dat we alles hebben geprobeerd om haar te pakken krijgen. We hebben een bericht achter gelaten, een appje gestuurd. We  zijn pas zeer laat  teruggebeld door haar, zaterdag pas. Bovendien hebben we haar verklaring er in de uitzending bij gegeven.'

Dat klopt. In de woorden van presentator Antoinette Hertsenberg: 'Het zou aan de telefoon gelegen hebben'.  

Inhoudelijk werden de klachten overigens opgelost. MediaMarkt zegde toe  iedereen te compenseren die te veel betaald zou hebben voor de actie. 

Het concern stopt bovendien naar aanleiding van de kritiek met dit soort prijsacties, zie ook ons nieuwsbericht daarover. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in