PCM Uitgevers maakt weer winst
Gecorrigeerd voor acquisities en desinvesteringen is sprake van een daling van 19,4 miljoen euro (3,1 procent). Het Parool/Weekmedia en IBO plus de activiteiten van uitgever CrossPoints zijn gedesinvesteerd. Uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum (BSL) is geacquireerd per 1 november 2002.
Ook in 2003 heeft de omzet sterk onder druk gestaan door het dalende advertentievolume van zowel de landelijke als de regionale dagbladen en de huis-aan-huisbladen. Naast de al langere tijd optredende daling van het advertentievolume in de sector merken en diensten, daalde met name het volume van de personeelsadvertenties sterk ten opzichte van 2002. De totale advertentieomzet dagbladen en huis-aan-huisbladen daalde, gecorrigeerd voor de verkoop van Het Parool/Weekmedia, met 44,3 miljoen (18,4 procent).
De oplageomzet van de dagbladen steeg met 2,8 procent, ondanks dalende abonnementen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaOp de boekenmarkt doet PCM het beter, met name dankzij de acquisitie van BSL. Daardoor steeg de omzet van PCM Algemene Boeken met 24,2 procent. Autonoom bedroeg de stijging ruim 3 procent. De omzet van ThiemeMeulenhoff ligt 4,8 procent boven het niveau van 2002.
Ten opzichte van 31 december 2002 nam de personeelsbezetting af met 601 fte’s (16,0 procent), waarvan een daling van 442 fte’s het gevolg is van het afstoten van bedrijfsonderdelen en de uitbesteding van het ICT-bedrijf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid