Overslaan en naar de inhoud gaan

PCM Uitgevers maakt weer winst

Uitgever PCM heeft vorig jaar weer winst gemaakt. Het bedrijf behaalde een nettoresultaat van 8,7 miljoen euro. In 2002 werd nog een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gecorrigeerd voor acquisities en desinvesteringen is sprake van een daling van 19,4 miljoen euro (3,1 procent). Het Parool/Weekmedia en IBO plus de activiteiten van uitgever CrossPoints zijn gedesinvesteerd. Uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum (BSL) is geacquireerd per 1 november 2002.

related partner content for mobile comes here

Ook in 2003 heeft de omzet sterk onder druk gestaan door het dalende advertentievolume van zowel de landelijke als de regionale dagbladen en de huis-aan-huisbladen. Naast de al langere tijd optredende daling van het advertentievolume in de sector merken en diensten, daalde met name het volume van de personeelsadvertenties sterk ten opzichte van 2002. De totale advertentieomzet dagbladen en huis-aan-huisbladen daalde, gecorrigeerd voor de verkoop van Het Parool/Weekmedia, met 44,3 miljoen (18,4 procent).
De oplageomzet van de dagbladen steeg met 2,8 procent, ondanks dalende abonnementen.

Op de boekenmarkt doet PCM het beter, met name dankzij de acquisitie van BSL. Daardoor steeg de omzet van PCM Algemene Boeken met 24,2 procent. Autonoom bedroeg de stijging ruim 3 procent. De omzet van ThiemeMeulenhoff ligt 4,8 procent boven het niveau van 2002.

Ten opzichte van 31 december 2002 nam de personeelsbezetting af met 601 fte’s (16,0 procent), waarvan een daling van 442 fte’s het gevolg is van het afstoten van bedrijfsonderdelen en de uitbesteding van het ICT-bedrijf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in