Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe poll: guerrillamarketing bij een Elfstedentocht. Slim, of niet?

Afgelopen woensdag werd de Elfstedentocht van 1997 nogmaals bij de NOS 'verreden'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen woensdag werd de van 1997 nogmaals bij de NOS 'verreden'.

related partner content for mobile comes here

Ter ere van het 100-jarig bestaan van de Vereniging 'De Friesche Elf Steden' (gisteren was de officiële verjaardag) deed presentator Mart Smeets de tocht der tochten nog eens met onder andere winnaar Henk Angenent, Erik Hulzebosch, oud-voorzitter Henk Kroes, maar ook bijvoorbeeld Elfstedenrijder .

De nieuwe voorzitter van de Elfstedenvereniging, de heer Wieling, zat naast de CEO van Shell aan tafel. Hij was zeer duidelijk over eventuele sponsoring van een volgende tocht: daar doen de Friezen niet aan.

Bij de laatste tocht was Unox al flink in beeld door het publiek langs het ijs in oranje mutsen en sjaaltjes te hullen. Wieling is geen voorstander van guerrillamarketingtactieken, maar kan tegen dat soort acties weinig doen.

Sponsoring van de tocht zal hij echter niet toestaan. Wieling: 'Als we al 1 euro aannemen, kan ik dat niet verantwoorden naar al die 1000-en vrijwilligers die langs het parcours staan en al die schaatsenrijders in huis nemen.'

Van der Veer was het helemaal met hem eens. En er gaan meer stemmen op tegen sponsoring.
Ook Jort Kelder en Harry Veenendaal NRC.nl dat de Elfstedentocht vrij moet blijven van commercie. De twee opperen zelfs dat de Elfstedentocht op de werelderfgoed van Unesco moet worden geplaatst, zodat commercie geen kans krijgt.

Met je merk (stiekem) bij de Elfstedentocht aanwezig zijn, het lijkt een goed idee. Unox zal het zeker weer proberen, andere merken ook. Ik kan ook wel wat guerrillatactieken bedenken voor de Staatsloterij, TomTom, Hema, Chocomel, of Calvé Pindakaas?

Maar, is guerrillamarketing nog wel een goed idee als steeds meer mensen vinden dat de tocht 'van het volk' moet blijven?
Wat zou er gebeuren als teveel merken zich op het evenement storten?
Wanneer keert het zich tegen je?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in