Nestlé zet Twitter in
De uitingen zijn een maand lang te zien op verschillende Amerikaanse 'mamasites'. In de advertentie stelt Nestlé onder andere vragen over opvoeden en kinderen. Consumenten kunnen hier op reageren door een antwoord in te tikken.
Als consumenten ingelogd zijn op Twitter, zijn hun antwoorden direct in de uiting te zien. Anders wordt ze gevraagd in te loggen op Twitter.com. Ook als je een hashtag (#...) gebruikt, zie je de antwoorden in de advertentie verschijnen. De antwoorden worden wel van te voren bekeken door Nestlé.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaConsumenten die op de uiting zelf klikken, krijgen een Youtube-channel te zien waarin enkele instructievideos over voedselhygiëne.
Een ander merk dat iets met Twitter heeft gedaan, is Skittles. Skittles ‘verdeelt’ zijn campagne over verschillende social media, zoals Youtube, Wikipedia en Twitter. Een overzicht van alle gebeurtenissen zie je op Skittles.com. Tweets en filmpjes over het merk bijvoorbeeld. Alles wat consumenten zeggen, wordt geregistreerd op de homepage.
Nestlé doet het anders. In de JuicyJuice-campagne gaat het merk een gesprek aan consumenten. Twitter is hierdoor niet meer alleen een manier om buzz rond het merk te registreren, zoals gebeurt op Skittles.com, maar wordt een echt conversatiemiddel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid