Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé zet Twitter in

Voor de promotie van het drankje JuicyJuice gebruikt Nestlé nu ook Twitter. Het is niet de eerste keer dat een merk dit doet. Maar Nestlé…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitingen zijn een maand lang te zien op verschillende Amerikaanse 'mamasites'. In de advertentie stelt Nestlé onder andere vragen over opvoeden en kinderen. Consumenten kunnen hier op reageren door een antwoord in te tikken.

related partner content for mobile comes here

Als consumenten ingelogd zijn op Twitter, zijn hun antwoorden direct in de uiting te zien. Anders wordt ze gevraagd in te loggen op . Ook als je een hashtag (#...) gebruikt, zie je de antwoorden in de advertentie verschijnen. De antwoorden worden wel van te voren bekeken door Nestlé.

Consumenten die op de uiting zelf klikken, krijgen een Youtube-channel te zien waarin enkele instructievideos over voedselhygiëne.

Een ander merk dat iets met Twitter heeft gedaan, is Skittles. Skittles ‘verdeelt’ zijn campagne over verschillende social media, zoals Youtube, Wikipedia en Twitter. Een overzicht van alle gebeurtenissen zie je op . Tweets en filmpjes over het merk bijvoorbeeld. Alles wat consumenten zeggen, wordt geregistreerd op de homepage.

Nestlé doet het anders. In de JuicyJuice-campagne gaat het merk een gesprek aan consumenten. Twitter is hierdoor niet meer alleen een manier om buzz rond het merk te registreren, zoals gebeurt op Skittles.com, maar wordt een echt conversatiemiddel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in