Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders kennen MMS

Ruim de helft van de Nederlandse consumenten van 16 jaar en ouder (52 procent) is bekend met MMS.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van Intomart naar het succes van MMS/i-mode. De toegevoegde waarde van MMS blijkt met name voor privé-doeleinden gezien te worden. Het gaat vooral om plezier en minder om nut. De consument meent dat MMS met name te gebruiken is voor het verzenden van e-mail en foto’s, aldus de onderzoekers. Ook het opvragen van informatie over bijvoorbeeld beurskoersen, het weer, beltegoed en tarieven worden genoemd.
De zakelijke toepassingen blijken moeilijker te benoemen. Daarbij wordt gedacht aan file-informatie, reclameboodschappen en bijvoorbeeld het online opvragen van voorraden. Een deel van de ondervraagden ziet geen zakelijke toepassingsmogelijkheden.

related partner content for mobile comes here

Eenderde van de consumenten die al bekend zijn met de dienst, geeft aan geïnteresseerd te zijn in MMS. Dit wil nog niet zeggen dat men tot aankoop overgaat. Andere aspecten zoals prijs spelen daarbij een belangrijke rol. Een grove berekening leert dat de huidige markt een potentie heeft van 2,3 miljoen aansluitingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in