Motivaction en EMiS fuseren


Verbazing alom; het 17-jarige Motivaction dat onlangs een prachtig nieuw pand betrok in hartje Amsterdam, fuseert met European Marketing Information Services (EMiS), moeder van Interview/NSS. Spangenberg verheugt zich op de samenwerking. Motivaction verliest zijn identiteit niet, zo verzekert hij. ‘We blijven in ons nieuwe pand onder eigen label werken, en zullen ook nog steeds kleinschalig onderzoek blijven doen. Maar we breiden onze mogelijkheden enorm uit. Onze portfolio’s en visie op het vak sluiten heel goed bij elkaar aan.’ Spangenberg denkt daarbij vooral aan de combinatie van Motivaction’s grote asset de Normen- en WaardenMonitor met Interview’s grootschaliger panelonderzoek en ervaring met internetonderzoek. Spangenberg: ‘Marktonderzoek speelt als branche een vrij bescheiden rol, terwijl we op een schat aan informatie zitten.’ In de nieuwe samenwerking zal dus nadrukkelijker, en vooral ook grootschaliger aan de weg getimmerd worden. Klanten worden als vanouds geserviced door hun contactpersoon, maar de twee bureaus zullen samen een grotere klantvraag aan kunnen, terwijl een breder totaalpakket aangeboden kan worden. Spangenberg blijft directeur van Motivaction en wordt lid van de Raad van Bestuur van EMiS nv.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid