Overslaan en naar de inhoud gaan

CBS ‘consumentenvertrouwen stabiel’

Het het conjunctuurbericht van het CBS was het consumentenvertrouwen in augustus ‘vrijwel stabiel’, maar is de consumptiegroei…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De consumentenvertrouwensindex van het CBS was in augustus, evenals in de twee voorgaande maanden, iets ‘onder nul.’ Dat betekent dat er meer pessimisten zijn dan optimisten. Bijna de helft van de ondervraagden verwacht een voortgaande verslechtering van de economie. Een van de achtergronden is dat steeds meer consumenten een stijging van de werkloosheid voorzien.

related partner content for mobile comes here

Na een aantal jaren met tamelijk uitbundige stijgingen is de consumptiegroei in de eerste helft van 2001 sterk verminderd, aldus het CBS. Het volume van de binnenlandse individuele consumptie in juni is 2,7 procent groter dan in juni vorig jaar. In het tweede kwartaal was er weer sprake van een lichte volumegroei bij de bestedingen aan duurzame goederen (0,8 procent).

De economische groei is in het tweede kwartaal opnieuw laag uitgekomen (plus 1,5 procent). De directe effecten van de mkz-crisis hebben de economische groei in het tweede kwartaal met 0,3 procent geremd. De investeringen komen in dit kwartaal 2,5 procent lager uit dan vorig jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in