Klantcontact belangrijkste driver voor mCommerce


De European mCommerce Study 2001 van Datamonitor werd uitgevoerd onder 200 Europese bedrijven. Daaruit blijkt dat door 54 procent ‘nieuwe toegangskanalen tot de markt’ en ‘klantenservice’ als de belangrijkste drivers worden gezien. In Engeland en Spanje vindt ruim 50 procent klantcontact het belangrijkst. In Duitsland wordt de reactiviteit van het bedrijf het belangrijkst gevonden. Daar vond slechts 3 procent klantenservice het belangrijkst.
Met het vertrouwen zit het ook aardig goed: 68 procent is bereid mobiele netwerken en applicaties te vertrouwen. Echter, 42 procent is niet bereid om via mobiele apparaten toegang tot hun netwerken te geven. De meeste respondenten waren van mening dat nog niet alle benodigde veiligheidstoepassingen rond zijn. 28 Procent van de bedrijven vindt onduidelijke voordelen en gebrek aan werkelijke vraag de belemmeringen van mCommerce.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid