Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft Advertising: 'bezoektijd maatgevend voor branding campagnes'

De tijd die een bezoeker spendeert op een webpagina zou maatgevend moeten zijn voor het meten van het effect van online branding campagnes,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit advies vloeit voort uit een uitgebreid onderzoek dat Microsoft Advertising heeft uitgevoerd in samenwerking met Eyeblaster, genaamd 'dwell on branding'. Tijdens het onderzoek is gekeken naar twintig verschillende online advertising campagnes. Daarbij werd onderzocht wat het effect is van de online bezoektijd en engegament op branding. Door de tijdsduur van de confrontatie met een advertentie te vermenigvuldigen met de mate van betrokkenheid bij het merk (engagement), komen de onderzoekers voor iedere online advertentie tot een zogenaamde 'dwell score'. Hoe hoger de dwell score, hoe positiever de houding van de consument tegenover het merk.

related partner content for mobile comes here

Campagnes met een hoge dwell score zouden drie keer effectiever zijn als het gaat om het stimuleren van de consument om op zoek te gaan naar een bepaald merk dan campagnes met een lage dwell socre. Daarnaast is er sprake van een verhoging met 69% bij advertenties op pagina's die relatief lang worden bekeken. Dit uit zich in een verhoging van het websitebezoek van het merk, een stijging van het aantal pageviews en de tijd die is doorgebracht .

Anita Caras, Market Insight Lead bij Microsoft Advertising, lichtte het onderzoek vanochtend toe tijdens een ontbijtsessie ter gelegenheid van de . Volgens Caras is een omslag nodig in de online branche. 'Voor online branding campagnes zal het meten van effect van cijfers over doorklikken moeten verschuiven naar gegevens over online bezoektijd, de dwell score.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in