Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing voor jonge gezinnen

Jonge gezinnen, dat wil zeggen stellen die net hun eerste kind hebben gekregen, laten een vrij specifiek gedrags- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan de ene kant worden ze gedreven door tijdgebrek, aan de andere kant door bezorgdheid om de gezondheid van hun kind. Dus kant-en-klaar is populair, maar biologisch ook. In restaurants gaan ze juist minder uitgeven.

related partner content for mobile comes here

Europa telt ongeveer 15,6 miljoen gezinnen met één kind jonger dan 2 jaar. Marktonderzoeksbureau Datamonitor publiceerde vorige week het rapport Young Families waarin de kenmerken en het consumptiepatroon van deze gezinnen in kaart worden gebracht. Omdat het vaak tweeverdieners zijn is er weinig tijd om boodschappen te doen. Sommigen gaan over tot één grote shopping trip per week, anderen maken vaker gebruik van internet en thuisbezorgdiensten, maar ook wordt soms vaker naar de buurtwinkel gegaan.

Als ze gaan winkelen moet het kind vaak mee. Geïnterviewden lieten weten dat de meeste retailers daar weinig rekening mee houden. De ruimte tussen de kassa’s is te krap, de winkelwagens zijn vaak vuil of kapot, de maat van de kinderzitjes in de wagentjes deugt niet en er zijn te weinig crèche-faciliteiten. Behalve weinig tijd om boodschappen te doen is er ook weinig tijd om te koken. Gezinnen met lagere inkomens kopen relatief veel diepvriesmaaltijden, de hogere inkomensgroep neemt nogal eens kant-en-klaar.Een ander aspect is een toenemende interesse in gezondheid. Juist ouders met een eerste kind zijn onzeker en extra bezorgd. Ze zijn dus meer geïnteresseerd in gezonde voeding - ze geven 11 procent meer uit aan biologische voeding dan voor ze hun kind hadden.In restaurants en café’s daalt de besteding van deze groep met zo’n 26 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in