Kwaliteit beslissende factor bij aankoop
Zo blijkt uit de recent gepubliceerde ‘Millard Group Online Coop Survey’ , van de Millard Group. Kwaliteit werd als belangrijkste factor genoemd door 37 procent van de respondenten, 26 procent zette de prijs op één. Slechts 2 procent noemde het merk als beslissende factor bij de aankoop. De resultaten zijn gebaseerd op de antwoorden van 66.000 online kopers van de 21 online retail catalogi van de Millard Group. Bijna driekwart bevestigde dat waarde vandaag belangrijker was bij de aankoop dan vijf jaar geleden. Dat ziet er dus goed uit voor het internet, want de respondenten, allemaal online kopers, waren van mening dat het internet als kanaal de beste waarde bood (53 procent) in vergelijking met catalogi (32 procent) en de retail (16 procent). De deelnemers aan het onderzoek bleken verder heel bereidwillig om de online koopsite waar zij hun bestelling plaatsten ook aan te raden aan vrienden en familie, bijna 60 procent zou dit hoogst waarschijnlijk doen.
(6minutes)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid