Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwaliteit beslissende factor bij aankoop

Productkwaliteit en –waarde zijn de belangrijkste factoren in een aankoopproces. Naar het merk wordt nauwelijks meer gekeken. Internet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo blijkt uit de recent gepubliceerde ‘Millard Group Online Coop Survey’ , van de Millard Group. Kwaliteit werd als belangrijkste factor genoemd door 37 procent van de respondenten, 26 procent zette de prijs op één. Slechts 2 procent noemde het merk als beslissende factor bij de aankoop. De resultaten zijn gebaseerd op de antwoorden van 66.000 online kopers van de 21 online retail catalogi van de Millard Group. Bijna driekwart bevestigde dat waarde vandaag belangrijker was bij de aankoop dan vijf jaar geleden. Dat ziet er dus goed uit voor het internet, want de respondenten, allemaal online kopers, waren van mening dat het internet als kanaal de beste waarde bood (53 procent) in vergelijking met catalogi (32 procent) en de retail (16 procent). De deelnemers aan het onderzoek bleken verder heel bereidwillig om de online koopsite waar zij hun bestelling plaatsten ook aan te raden aan vrienden en familie, bijna 60 procent zou dit hoogst waarschijnlijk doen.

related partner content for mobile comes here

(6minutes)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in