Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerstmis minder commercieel

Vond vorig jaar nog 80 procent van de Nederlanders dat kerstmis tot een commercieel feest was verworden, dit jaar is dat gedaald naar 72…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wel is het zo dat we Kerstmis minder leuk gaan vinden dan vroeger, blijkt uit een onderzoek dat marktonderzoekbureau NFO Trendbox. Er werd een representatieve steekproef gehouden onder 500 personen in de leeftijd van 16 jaar en ouder. In 2002 vond een kwart van de Nederlanders het kerstfeest niet meer zo leuk als voorheen; dit jaar is dat gestegen tot 31 procent. De huidige economische recessie zou hier debet aan kunnen zijn.
Beleving van het kerstfeest.

related partner content for mobile comes here

De beleving van het kerstfeest is sterk afhankelijk van leeftijd. Hoe ouder men is, des te meer men het kerstfeest als een commerciële aangelegenheid ervaart. Hetzelfde geldt voor de stelling 'Kerstmis is niet meer zo leuk als vroeger': vier van de tien 65-plussers (tegen 31 procent landelijk gemiddeld) is het hiermee eens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in