Overslaan en naar de inhoud gaan

HOI: oplagestijging Volkskrant

De totaal verspreide oplage van De Volkskrant is in het vierde kwartaal van 2002 gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2001: van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het was ook het enige landelijke dagblad dat de oplage zag groeien. De grootste krant De Telegraaf moest een oplagedaling incasseren van ruim 12.000 exemplaren: 794.800 in het vierde kwartaal van 2001, 782.216 in dezelfde periode vorig jaar. De oplage van het Algemeen Dagblad daalde nog meer: 328.206 (4/2001) naar 309.509 (4/2002). Een lichte daling was er bij NRC Handelsblad 269.670 (4/2001), 269.138 (4/2002). Trouw van 126.780 (4/2001) naar 122.914 (4/2002) en Het Parool van 90.657(4/2001) naar 88.418 (4/2002).
De oplage van gratis ochtendblad Spits daalde van 384.253 naar 348.991. Metro heeft nog geen vergelijkingsmateriaal met 2001. In het vierde kwartaal van 2002 kwam de gratis ochtendkrant uit op een oplage van 309.415.

related partner content for mobile comes here

Fusiekrant Het Dagblad van het Noorden is na het eerste jaar tevreden over de ontwikkeling van de oplage. Weliswaar daalde de totale dagelijkse oplage (abonnementen en losse verkoop) van 180.000 naar 175.720 exemplaren, maar in het vierde kwartaal van vorig jaar steeg de oplage van de nieuwe krant met 1,5 procent ten opzichte van het derde kwartaal.
Het Dagblad van het Noorden ontstond vorig jaar april uit een fusie van het Nieuwsblad van het Noorden en het Groninger Dagblad/Drentsche Courant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in