Overslaan en naar de inhoud gaan

Hans van Dijk Vea Legend

Hans van Dijk is gisteravond door de Vea benoemd tot Vea Legend 2010.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van Dijk werd geëerd om zijn jarenlange succesvolle werk als copywriter. In 1976 begon hij bij Ogilvy & Mather met artdirector Bart Kuiper met wie hij negen jaar later meeging naar Kuiper & Schouten (later Lowe Kuiper & Schouten). Hij maakte er school met onder meer de man van de Duyvis, de RVS-verzekeringsadviseur (‘Ik durf het bíjna niet te vragen, maar...’), Beun de Haas (Maarten Spanjer), de laboratoriummannen van WC-Eend (‘Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend’) en ‘Dé Bank’ van ABN Amro.
Later richtte hij eerst Lowe Digital op, stapte hij kort uit het reclamevak en kwam dan terug (in 2001) met reclamebureau Skipintro.
De Vea heeft de prijs gisteravond laten uitreiken door Jan Bouts, die in 1996 bij Lowe Kuiper & Schouten met Van Dijk bevriend raakte. Van Dijk is de zesde Legend in de Hall of Fame van de . Hem voor gingen Giep Franzen, Albert Winninghoff, Paul Meijer, Pietro Tramontin en vorig jaar Frank Pels.
Meer over Hans van Dijk donderdag in Adformatie.

related partner content for mobile comes here

Foto: Krijn van Noordwijk.

Video: Michael van Os had onlangs een gesprek met Hans van Dijk.
Met dank aan .
(Klik luidsprekersymbool voor geluid)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in