Overslaan en naar de inhoud gaan

Goed bedrijf, goed product

Als consumenten geconfronteerd worden met nieuwe ‘riskante’ producten, kan het corporate image van een bedrijf een positieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe kun je het corporate image van je bedrijf gebruiken om de verkoop van je producten te bevorderen? Volgens onderzoekers van de University of Michigan Business School vooral door het in te zetten bij de in-troductie van producten met een relatief hoog risico voor de koper. Consumenten zijn namelijk geneigd om bij de beoordeling van een product waarin ze niet automatisch een blind vertrouwen hebben, het imago van het bedrijf dat het product op de markt brengt zwaar te laten meewegen. Ze schakelen dan in feite het pro-duct gelijk aan de maker ervan. Daar kunnen managers die argwanende klanten willen overtuigen hun voordeel mee doen: investeren in een innovatieve en betrouwbare bedrijfsreputatie dus! Dat vertaalt zich ‘vanzelf’ in goede verkoopcijfers, als we de onderzoekers mogen geloven.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Marketing Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in