Overslaan en naar de inhoud gaan

Februari blijkt stabiele maand op de exchanges

Mobiel neemt inmiddels een kwart van de impressies voor zijn rekening.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Februari is redelijk stabiel ten opzichte van de voorgaande maand. Echter, als je kijkt naar vorig jaar is de groei die programmatic marketing heeft doorgemaakt duidelijk te zien. Het aanbod impressies ten opzichte van 2015 is verdriedubbeld naar 33.8 miljard impressies. 

related partner content for mobile comes here

Het device dat het meeste aandeel heeft verworven, is niet geheel onverwachts mobiel, met een aandeel van 24,4% (2015: 13,2%). Ook tablet is met ruim 3% gegroeid ten opzichte van 2015. Hierdoor zijn er relatief minder desktop impressies ten opzichte van mobiel en tablet. Het aandeel op desktop is met bijna 15% is gedaald naar een aandeel van 62,5%.

Stijging tarieven
Naast het groeiende aanbod op de exchanges stijgen ook de tarieven. De stijging heeft meerdere oorzaken, zoals vraag en aanbod maar ook formaat. Steeds meer neemt de vraag toe naar zogeheten rich media uitingen of video-formaten die worden geserveerd. Dit heeft tot gevolg dat de prijzen nog steeds in stijgende lijn zijn. Uiteraard levert dit formaat ook een ander effect dan inkoop van een reguliere banner. Dus prijsstijgingen zijn met name een gevolg op display formaten die steeds groter en impactvoller worden naast stijging in de vraag op de exchanges.

Ontwikkeling in 2016
Als we kijken naar de ontwikkeling op de exchanges ten opzichte van januari is het totale aanbod met ruim 2 miljard impressies gedaald. Het aandeel per device is redelijk gelijk blijven. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in