E-mailmarketing: belonen werkt niet, content wel


Ook geven consumenten aan dat zij het verlies van privacy het grootste obstakel vinden om zich in te schrijven voor een commerciële nieuwsbrief. Hieruit kunnen bedrijven concluderen dat de principes van permissiemarketing nog lang niet achterhaald zijn. Dat zijn, in afnemende volgorde van belangrijkheid:
- berichtrelevantie; commerciële e-mails moeten perfect aansluiten bij de interesses van de klant en afkomstig zijn van een gerenommeerd merk of bedrijf;
- verlies van privacy; er moet duidelijk worden aangegeven hoe wordt omgegaan met persoonlijke informatie;
- verwerkingskosten per e-mail; commerciële nieuwsbrieven moeten kort en bondig zijn;
- creatie en modificatie van het persoonlijk profiel; het verschaffen van informatie aan de marketeer, waarop toekomstige e-mailberichten kunnen worden gebaseerd, moet duidelijk zijn maar mag best een paar minuten duren;
- geldelijke vergoeding; consumenten zijn niet of nauwelijks geïnteresseerd in het verdienen van geld met het lezen va e-mails.
Aan het onderzoek deden 542 Nederlandse internetgebruikers mee. Het onderzoek werd uitgevoerd door Mistermail.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid