Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailmarketing: belonen werkt niet, content wel

Consumenten blijken nauwelijks waarde te hechten aan een beloning voor het lezen van reclame-boodschappen via e-mail. De inhoudelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook geven consumenten aan dat zij het verlies van privacy het grootste obstakel vinden om zich in te schrijven voor een commerciële nieuwsbrief. Hieruit kunnen bedrijven concluderen dat de principes van permissiemarketing nog lang niet achterhaald zijn. Dat zijn, in afnemende volgorde van belangrijkheid:
- berichtrelevantie; commerciële e-mails moeten perfect aansluiten bij de interesses van de klant en afkomstig zijn van een gerenommeerd merk of bedrijf;
- verlies van privacy; er moet duidelijk worden aangegeven hoe wordt omgegaan met persoonlijke informatie;
- verwerkingskosten per e-mail; commerciële nieuwsbrieven moeten kort en bondig zijn;
- creatie en modificatie van het persoonlijk profiel; het verschaffen van informatie aan de marketeer, waarop toekomstige e-mailberichten kunnen worden gebaseerd, moet duidelijk zijn maar mag best een paar minuten duren;
- geldelijke vergoeding; consumenten zijn niet of nauwelijks geïnteresseerd in het verdienen van geld met het lezen va e-mails.

related partner content for mobile comes here

Aan het onderzoek deden 542 Nederlandse internetgebruikers mee. Het onderzoek werd uitgevoerd door Mistermail.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in