Creatief met Craften
We zijn gewend om reclamewerk te beoordelen op concept, en op resultaat, maar Craften belooft twee dagen te trakteren op de “most well-crafted campaigns” van het jaar. Daar zit meteen de eerste les: de meeste campagnes zijn bekend, echt goed werk is een combinatie van concept & uitvoering dus ook tijdens Craften komen The Bear, Three Little Pigs en Obsessed With Sound voorbij.
De cases worden in de meeste gevallen broederlijk gepresenteerd door reclamebureau en productiepartner samen. Een combinatie die soms nog wat onwennig aandoet. Vaak zijn het 2 presentaties: 1 over Het Idee en 1 over de uitvoering. Logisch, maar je hoopt dat er tijdens de samenwerking wat minder tussen de lijntjes is gekleurd. Wel mooi: de presentaties durven ook de problemen te bespreken. Goed werk bestaat bij de gratie van de overwonnen tegenslagen, en die worden ons niet onthouden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaIkzelf zit als afvaardiging van MediaMonks in het “Digital Synergies” panel, samen met Unit9, ParasolIsland en BacondeCzar. De discussie gaat al snel over diversiteit. Productie is al lang niet meer in een hokje te vangen, Unit9 produceert gameshows en digitale billboards, MediaMonks doet aan communicerende T-shirt en installaties, en Niels van ParasolIsland beeldt doormiddel van dans (don’t ask…) uit dat productie alles kan zijn, dus ook arduino robots.
Secret handshakes
Het lastige van panels met productiemensen is dat we het altijd met elkaar eens zijn. Geen geschreeuw of gekat, maar een opeenvolging van instemming en bevestiging. Die saamhorigheid komt in heel Craften terug. Zet een groep productiemensen bij elkaar en de overeenkomsten winnen het van de verschillen. film of digitaal, Amsterdam of erbuiten, concurrent of collega: iedereen heeft dezelfde klachten (deadlines, budget, talent) en kansen (buitenland, van film naar digitaal of visa versa). De kleinschaligheid van het eerste jaar Craften werkt dat gevoel in de hand. Er worden “secret handshakes” besproken, er wordt geroddeld op hoog niveau en er worden afspraken gemaakt voor productieborrels.
Craften eindigt, zoals alle reclamefestivals eindigen, met een feestje. De boot van Bonkers brengt ons van het Muziekgebouw naar de Massive Music drinks in bar Ludwig. De secret handshakes worden losgelaten om met klanten te praten, ikzelf brei er een veel te volwassen en vroeg einde aan. Deadlines.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid