Overslaan en naar de inhoud gaan

Canal+ wil lagere prijs uitzendrechten

Canal+ wil de eredivisieclubs minder betalen voor de uitzendrechten van live-voetbalwedstrijden. De betaalzender wil daarvoor het lopende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijsverlaging geldt wat Canal+ betreft vooralsnog alleen voor de laatste twee kwartalen van dit voetbalseizoen. Hoeveel de prijs precies omlaag moet, wil woordvoerder Plusquin van Canal+ niet zeggen. Het zou gaan om een substantieel bedrag: ‘Het contract is destijds afgesloten in de hoogtijdagen van het voetbal. De bedragen die we toen afspraken, zijn niet meer van deze tijd waarin het economisch minder voorspoedig gaat. We willen daarom een nieuwe marktconforme prijsafspraak.’

related partner content for mobile comes here

Plusquin spreekt tegen dat Canal+ in financiële nood verkeert. De betaalzender vindt het heel reëel om met de Eredivsie NV (ENV), die namens de clubs het contract heeft afgesloten, te praten over een aanpassing van de bestaande afspraken. ‘Canal+ en de ENV hadden een bepaald bereik voor ogen en dat hebben we niet gehaald. Het abonneebestand schommelt rond de 300.000, terwijl we mikten op minstens 400.000. In deze tijd van economische neergang kunnen we een groter bereik alleen halen als de prijs omlaag gaat.’

De clubs worden daar uiteindelijk ook beter van, meent Plusquin. ENV is niet van zins het lopende contract zomaar op te breken. ‘Wij kennen de financiële pijn die blijkbaar bij Canal+ zit, maar houden wel vast aan dit contract’, reageert directeur Herremans. ‘Clubs hebben hun begroting gemaakt op basis van de bestaande prijsafspraak; zij nemen nu ineens geen genoegen met minder.’ (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in