Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse supermarkten verkopen meer non-food

Van elke in 2006 tien pond gespendeerd aan non-food, kwam een pond in het laatje van de grote supermarkten in Groot-Brittannië (Tesco en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verdict Research: ‘Naast de groei van online retailing, is de groei van de supermarktbranche richting non-food de fundamenteelste verandering voor retailers de komende vijf jaar. Doordat de supermarkten steeds meer producten gaan aanbieden, zullen retailers zoals HMV, WH Smith en Woolworths, de gevolgen voelen. Op termijn zullen ook meubelverkopers, elektronicazaken en andere winkels hinder van de expansiedrift van de supermarkten ondervinden.’

related partner content for mobile comes here

De supermarkten hebben al enige ervaring in het verkopen van muziek, video, huishoudspullen en kleding, en ze willen hun ervaring uitbreiden en zijn vol vertrouwen dat dit ook gaat lukken. Ze gaan meer richting multichanneling en multi-formatstrategieën.

Asda breidt uit met zijn ‘Living’-winkels en heeft in de planning om zo’n 300 winkels te openen. Tesco probeert het met Homeplus, maar zal zich waarschijnlijk nog meer gaan richten op Tesco Direct.

Deze nieuwe kanalen laten zien dat supermarkten niet alleen hun bestaande non-food categorieën uitbreiden, maar zich ook gaan richten op categorieën die voorheen niet beschikbaar waren voor supermarkten vanwege ruimtegebrek in de winkel. Een voorbeeld hiervan is meubelverkoop.

Zwakke punt in deze ontwikkeling is service, meent Verdict Research. Twee pijlers van supermarkten zijn prijs en gemak. Als meer non-fooddiensten worden aangeboden, geeft dat weliswaar gemak voor de consument, maar specialistische service zal meer buiten bereik liggen. Zaak is dus werknemers op te leiden in deze nieuwe velden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in