Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese consument ziet weinig van goede economie

Consumenten in de eurolanden zien de toekomst voor de gehele economie zonnig in, maar hun eigen financiële toestand is minder vrolijk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Europeanen zien de economische bloei nog niet terug in hun eigen portemonnee, zo meldt het AD. Er is daardoor een groot verschil tussen het gevoel dat consumenten hebben over de economie en de werkelijke uitgaven die zij doen.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit een analyse die twee economen van De Nederlandsche Bank hebben gemaakt. Die breuk tussen voelen en uitgeven is uniek, schrijven Jasper de Winter en Koen van der Veer in het economenblad ESB. ‘Omdat deze relatief lang aanhoudt én voor het eerst plaatsvindt tijdens een economische opleving.’ Normaal gesproken lopen het vertrouwen van consumenten en de consumptie bijna gelijk op.

Het fenomeen dat het vertrouwen groter is dan de werkelijke consumptie doet zich vooral voor in Duitsland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in