Overslaan en naar de inhoud gaan

Beïnvloeders houden van reclame

Actieve beoefenaars van word of mouth, de zogenaamde beinvloeders op social networksites, beschouwen online advertising als een van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alleen websites die productinformatie en vergelijkingsmateriaal geven, staan hier nog boven. Dit volgens Doubleclick, dat er onderzoek naar deed.

related partner content for mobile comes here

Volgens het Amerikaanse online marketingbureau beinvloedt online advertising hiermee duidelijk de word of mouth van ‘social influencers’.

Beïnvloeders vertrouwen meer op internet dan 'niet-beïnvloeders'; 40 procent van de beïnvloeders zegt websites te beschouwen als voornaamste researchbron bij het shoppen, tegenover 31 procent van de niet-beïnvloeders.

Daarnaast houden beïnvloeders van reclame; 76 procent zegt aandacht te besteden aan online uitingen tijdens het online speuren naar relevante producten (tegenover 63 procent van de niet-beïnvloeders). Beïnvloeders zullen ook eerder online research doen naar aanleiding van reclame die ze hebben gespot in offline media,en ze zullen dit eerder melden aan vrienden.

Volgens DoubleClick kunnen adverteerders dus de impact van een wom-campagne vergroten door meer in te zetten op on- maar ook offline advertising.

(bron: Mediapost)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in