Beïnvloeders houden van reclame


Alleen websites die productinformatie en vergelijkingsmateriaal geven, staan hier nog boven. Dit volgens Doubleclick, dat er onderzoek naar deed.
Volgens het Amerikaanse online marketingbureau beinvloedt online advertising hiermee duidelijk de word of mouth van ‘social influencers’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBeïnvloeders vertrouwen meer op internet dan 'niet-beïnvloeders'; 40 procent van de beïnvloeders zegt websites te beschouwen als voornaamste researchbron bij het shoppen, tegenover 31 procent van de niet-beïnvloeders.
Daarnaast houden beïnvloeders van reclame; 76 procent zegt aandacht te besteden aan online uitingen tijdens het online speuren naar relevante producten (tegenover 63 procent van de niet-beïnvloeders). Beïnvloeders zullen ook eerder online research doen naar aanleiding van reclame die ze hebben gespot in offline media,en ze zullen dit eerder melden aan vrienden.
Volgens DoubleClick kunnen adverteerders dus de impact van een wom-campagne vergroten door meer in te zetten op on- maar ook offline advertising.
(bron: Mediapost)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid