Overslaan en naar de inhoud gaan

Barilla wint Greatest TikTok Europe-advertentieprijs met oproep om pastarestjes te hergebruiken

TikTok deelt ook zeven andere prijzen uit, voor alle Europese landen of regio's.
Barilla leftover pasta
Barilla plaatst restjesrecepten van TikTok ook op zijn website
© Screenshot Barilla-website
Barilla leftover pasta
Barilla plaatst restjesrecepten van TikTok ook op zijn website
© Screenshot Barilla-website

Pastamerk Barilla heeft de jaarlijkse Greatest TikTok Europe-prijs gewonnen met een doorlopende campagne die socialmediagebruikers inspireert om overgebleven pastarestjes te hergebruiken voor nieuwe gerechten. De campagne maakt volgens een vakjury het beste gebruik van het merkverhaal, de creativiteit op TikTok en laat zien hoe een advertentiecampagne ook over kan komen als een maatschappelijke beweging. 

related partner content for mobile comes here

De #SecondLifePasta-campagne is volgens TikTok onder de aandacht gekomen van meer dan 110 miljoen TikTok-gebruikers. Bijbehorend onderzoek zou uitwijzen dat de gebruikers op jaarbasis vijfhonderdduizend maaltijden besparen door pastarestjes minder snel weg te gooien.

2022-campagne

Esther Miozzo van Barilla vertelt na het winnen van de prijs: 'Er ligt een geweldig idee aan de basis van dit project over het terugdringen van voedselverspilling en we zijn er enorm trots op dat we met onze campagne op een onderhoudende manier een betekenisvolle boodschap hebben overgebracht. De magie ontstond toen we ons team en onze bureaupartners samenbrachten met TikTok om een creatieve vonk aan te wakkeren en iets te creëren dat perfect paste bij de aard van het merk. We hebben TikTok als eerste geactiveerd voor de campagne omdat het ons de mogelijkheid gaf om in contact te komen met mensen die we normaal gesproken niet bereiken en, belangrijker nog, plezier met hen te hebben - terwijl we een belangrijke boodschap overbrachten die uiteindelijk gaat over een 'Teken van Liefde.'

Het Italiaanse pastamerk heeft de campagne overigens niet dit jaar bedacht. In 2022 adverteerde Barilla voor het eerst met #SecondLifePasta. De digitale campagne, uit de koker van Publicis Italië / LePub, werd destijds gelanceerd in samenwerking met TikTok. Sindsdien deelt Barilla regelmatig recepten van pastarestjes van TikTok-gebruikers op zijn eigen website

(Tekst loopt door onder video)

Winnaars per land/regio

TikTok deelt via een vakjury, afkomstig uit heel Europa, ook prijzen uit per Europees land of regio. De winnaars en bijbehorende bureaus zijn;

  • Italië - Barilla (LePub)
  • Verenigd Koninkrijk - Glow For It (Develop Digital)
  • DACH- Está Pasando (charles & charlotte GmbH + ODALINE GmbH)
  • Frankrijk - Burger King (Buzzman & Kr Wavemaker)
  • Spanje - TOUS (Está Pasando)
  • Nordics - IA (ABBY.WORLD & Wavemaker)
  • Polen - Rossmann Polska
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in