Bank wil klant terughalen in filiaal


Dat blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau Forrester. Meer dan tweederde van de banken heeft plannen om het aantal vestigingen uit te breiden, zo meldt de Volkskrant. Forrester ondervroeg ruim twintigduizend consumenten in zeven Europese landen, en managers bij 26 grote banken. Geen van de banken zegt te overwegen het aantal vestigingen nog verder terug te brengen.
Dat was de afgelopen jaren een van de belangrijkste manieren om kosten te besparen. 84 Procent van de managers meldt dat het bankfiliaal zeer belangrijk is bij de dienstverlening. Het belang van het filiaal neemt zelfs toe, zegt de helft. Vrijwel alle banken hebben plannen om hun filialen opnieuw in te richten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPersoonlijk contact maakt het veel makkelijker om aan zogenoemde cross selling te doen. Het is een kleine moeite de klant die binnenkomt voor een spaarrekening voor zijn pasgeboren kind te vragen naar zijn verhuisplannen - waarvoor hij op termijn wellicht een nieuwe hypotheek nodig heeft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid