Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple meest geliefde merk

Apple, Coca-Cola, Douwe Egberts, Samsung en Esprit vormen de top vijf van favoriete merken in de eerste Lovemarks Ranking.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De merkenmonitor is opgezet door reclamebureau Saatchi & Saatchi | Leo Burnett en onderzoeksbureau Panelteam. Aan een representatieve steekproef van 1512 mensen is gevraagd van welke merken ze echt houden. Respondenten noemden eerst dé vijf merken die ze niet meer kunnen missen. Daarna konden ze per categorie één merk noemen.

related partner content for mobile comes here

Apple staat met 5,2 procent van de stemmen bovenaan in de algemene merkenlijst. Opvallend is dat gespecificeerd op productcategorie (‘elektronica’) concurrent Samsung bovenaan staat met dertien procent (versus twaalf procent voor Apple).

Overigens kon twee op de vijf respondenten géén favoriet merk noemen. Per productcategorie liep deze ‘merkloze’ groep op van vijftig (categorie ‘elektronica’) tot 68 procent (categorie ‘service’).

Saatchi & Saatchi en Panelteam willen het onderzoek jaarlijks laten terugkeren en zo verschuivingen in de markt bijhouden. De complete lijsten met meest genoemde merken uit het onderzoek staan op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in