Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders op zoek naar vers bureaubloed

De gevestigde Engelse reclamebureaus hebben een moeilijk jaar achter de rug. Maar de start-ups en de onafhankelijke bureaus hebben het goed…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er hebben zich de afgelopen paar jaar in de Engelse reclame een paar spectaculaire moves voorgedaan. Grote adverteerders als Coca-Cola, British Gass en Boots zijn van gevestigde agencies als JWT, DDB en McCann-Erickson overgestapt naar kleine, onafhankelijke bureaus. Dat adverteerders op zoek gaan naar vers bureaubloed, past bij het huidige klimaat. Als het economisch wat minder gaat, willen adverteerders het eerder met een ander bureau proberen.

related partner content for mobile comes here

De verwachting is wel dat bij economisch herstel de JWT’s en DDB’s hun klantenlijst weer zullen zien groeien. Al zal die groei waarschijnlijk verbleken bij landen als India en China. Daar is de groeipotentie van de economie gigantisch en ongetwijfeld zal ook de reclamebranche daar van profiteren. Bureaus die echt willen klimmen in omzet, doen er op langere termijn verstandig aan daar een kantoor te openen.

Bron: Management Today

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in