Overslaan en naar de inhoud gaan

Social media marketing council opgericht

Alterian kondigt de oprichting aan van een social media marketing council (SMMC).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alterian is leverancier van een geïntegreerd marketingplatform met onder meer oplossingen voor content management, e-mail en social media monitoring. De SMMC is (internationaal) een onafhankelijke raad die zich moet inzetten voor verantwoord gebruik van social media en de data die daar uit voortkomt. De data die commerciële bedrijven via social netwerken verzamelen moeten ethisch en verantwoord worden ingezet, zo is de gedachte achter de council.

related partner content for mobile comes here

De oprichting van de SMMC is aangekondigd tijdens het jaarlijkse DMA ’09 marketingevent in San Diego (VS). Doel van de SMMC: het ontwikkelen van regelgeving voor het gebruik van data die via social netwerken en andere online kanalen verzameld wordt, richtlijnen bieden over wat verantwoord gebruik van gegevens die via social media zijn verkregen inhoudt en het stimuleren van de inzet van best practices voor interactie met consumenten.

De voorzitter van de SMMC is Bernice Grossman, principal consultant en oprichter van de DMRS Group. Andere deelnemers zijn vertegenwoordigers van marketingserviceproviders zoals Merkle en Targetbase.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in