Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-bureau Firestone stapt op

Het Amerikaanse PR-bureau Fleishman-Hillard heeft haar contract met Bridgestone/Firestone opgezegd. Volgens berekeningen van het blad PR…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens ingewijden is de breuk tussen Fleishman-Hillard en Fires-tone veroorzaakt door een meningsverschil over de communicatiestrategie. Het bureau adviseerde de fabrikant om ingrijpende stappen te nemen rond de communicatie van de crisis, maar Firestone zou dit advies in de wind hebben geslagen.
Volgens PR Week tracht autogigant Ford, fabrikant van de met de onveilige banden uitgeruste Explorer, Firestone de schuld in de schoenen te schuiven voor de recente ongelukken. Het blad meldt dat de fabrikant een intern memo aan leden van het congresleden verspreid, waarin te lezen valt dat Firestone vorig jaar fel gekant was tegen een recall van een aantal Explorers in het Midden Oosten. Deze auto’s hadden ook Firestone banden.
Volgens een Amerikaanse deskundige op het gebied van ciriscommunicatie hebben de communicatieproblemen van Firsetone vooral te maken met het feit dat het bedrijf in buitenlandse handen is. In Japan, waar het hoofdkantoor van Firestone gevestigd is, wordt maar weinig over deze kwestie geschreven.’ Firestone is een dochteronderneming van het Japanse Bridgestone. (11-09-2000)

related partner content for mobile comes here

(Bron: PR Week UK)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in