Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven moeten hun merkwaarden aangeven in jaarverslag

Bedrijven doen er goed aan een heldere analyse van hun brand values op te nemen in het jaarverslag. Dit is de voornaamste conclusie van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens onderzoeksbureau Brand Finance, dat jaarlijks de meningen onder analisten en IR-functionarissen in de Londense City peilt, heeft de doelgroep daarnaast duidelijk behoefte aan informatie in het jaarverslag over marketinguitgaven en de resultaten hiervan. Driekwart van de ondervraagden (78% van de analisten en 72% van de IR-functionarissen) vindt dat de beursgenoteerde ondernemingen meer informatie moeten publiceren betreffende hun merkwaarden. Ongeveer hetzelfde aantal, 77 procent, is van mening dat branding steeds belangrijker gaat worden. Vergelijkbare cijfers van het afgelopen jaar, waren beduidend lager: 25 procent.
Het verslag brengt ook een rangorde aan in top 350 van beursgeno-teerde ondernemingen op basis van criteria die volgens Brand Finance bijdragen aan de waarde van het merk. Daarbij gaat het onder meer om vaardigheden van de voorzitter van de raad van bestuur om de marketingstrategie te communiceren, het hebben van een duidelijk jaarverslag en een succesvol corporate brand. Het rapport is op te vragen op de site van Brand Finance: (7-09-2000)

related partner content for mobile comes here

(Bron: PR Week UK)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in