Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet en winst onder druk bij Sanoma Uitgevers

De omzet van Sanoma Uitgevers in Nederland is vorig jaar gedaald: 531 miljoen euro tegen 541 miljoen euro het jaar ervoor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook de winstgevendheid stond onder druk, meldt moederconcern SanomaWSOY. De omzetdaling is te wijten aan een lagere losse verkoop en het stopzetten van enkele bladen. Het aantal abonnementen daalde licht.

related partner content for mobile comes here

Positief was wel dat een hogere advertentieomzet werd geboekt, vooral dankzij een sterke groei van het aantal advertenties op internet. Die maakten vorig jaar al bijna een derde van de totale advertentie-inkomsten uit.

Ook werden de gerestylde Libelle en Margriet goed ontvangen op de Nederlandse lezersmarkt, aldus Sanoma. De omzet van de gehele Sanoma-groep kwam uit op 2,7 miljard euro tegen 2,6 miljard euro in 2005. De nettowinst daalde van 228 miljoen naar 208 miljoen euro. Sanoma verwacht dat dit jaar de omzetgroei van de gehele onderneming hoger uitvalt dan vorig jaar. Het concern blijft naar eigen zeggen sterk investeren in digitale producten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in