Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé verovert Rusland

Anderhalf jaar geleden werd Hans Güldenberg, hoogste baas van Nestlé Duitsland, naar Moskou gestuurd om de Russische tak van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nestlé hecht eraan om in landen waar het zich vestigt zo min mogelijk als een 'buitenlands' bedrijf te worden gezien. Daarom bestaat vijftig procent van Nestlé Food LLC, zoals de Russi-sche dochter heet, uit Russische merken die ook als zodanig herkenbaar blijven. Voor de rest gaat het om de vertrouwde namen als Nescafé en KitKat, zeg maar het middle of the road-segment van de koffie- en chocoladebranche. Marketing en distributie vormen de zwaartepunten in Nestlé's strategie om de Russen voor zich te winnen. Daarbij mikt men voornamelijk op de jonge consument in steden met meer dan 100.000 inwoners, op het uitgestrekte Russische platteland is de distributie te ingewikkeld. Een en ander houdt concreet in dat op zowat elke straathoek in Moskou een Nestlé-poster hangt en dat er een ongekend aantal Nestlé-verkooppunten is. Deze klassieke aanpak werpt zijn vruchten af: 'Onze producten vormen inmiddels een vast bestanddeel van het Russische boodschappenmandje' aldus Güldenberg, die verder trots meldt dat zijn bedrijf al driemaal de titel 'product van het jaar' heeft veroverd. En voorlopig blijft de groei er nog wel even in, denkt de directeur. Zijn voorspelling: binnenkort passeert de omzet van Nestlé Rusland de grens van een miljard euro.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: Absatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in