Nestlé verovert Rusland


Nestlé hecht eraan om in landen waar het zich vestigt zo min mogelijk als een 'buitenlands' bedrijf te worden gezien. Daarom bestaat vijftig procent van Nestlé Food LLC, zoals de Russi-sche dochter heet, uit Russische merken die ook als zodanig herkenbaar blijven. Voor de rest gaat het om de vertrouwde namen als Nescafé en KitKat, zeg maar het middle of the road-segment van de koffie- en chocoladebranche. Marketing en distributie vormen de zwaartepunten in Nestlé's strategie om de Russen voor zich te winnen. Daarbij mikt men voornamelijk op de jonge consument in steden met meer dan 100.000 inwoners, op het uitgestrekte Russische platteland is de distributie te ingewikkeld. Een en ander houdt concreet in dat op zowat elke straathoek in Moskou een Nestlé-poster hangt en dat er een ongekend aantal Nestlé-verkooppunten is. Deze klassieke aanpak werpt zijn vruchten af: 'Onze producten vormen inmiddels een vast bestanddeel van het Russische boodschappenmandje' aldus Güldenberg, die verder trots meldt dat zijn bedrijf al driemaal de titel 'product van het jaar' heeft veroverd. En voorlopig blijft de groei er nog wel even in, denkt de directeur. Zijn voorspelling: binnenkort passeert de omzet van Nestlé Rusland de grens van een miljard euro.
<#FONT SIZE=1>bron: Absatzwirtschaft<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid