Overslaan en naar de inhoud gaan

Genomineerden 50+ Expertise Award

Hertog IJs (Unilever), Transavia.com (Transavia), Calvé Mayonaise (Unilever), Triodos Bank (Triodos Bank) en Nivea Vital (Beiersdorf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De namen van de finalisten kwamen boven drijven na onderzoek binnen de doelgroep, daarnaast mocht een vakjury mee oordelen. De deelnemers aan het op 7 december bepalen echter wie de uiteindelijke winnaar wordt.

related partner content for mobile comes here

Volgens de juryvoorzitter Chris Fentener van Vlissingen, NCRV (de jury bestaat daarnaast uit Mary Hoogerbrugge - FHV BBDO, Nico Hilhorst - M2Media, Carl Rohde - Sign of the Time en Rob van Vuure - Sanoma Uitgevers) scoren de genomineerden hoog op factoren als echtheid, inhaken op persoonlijke situaties, herkenbaarheid, humor en goede smaak; elementen waar 50+ers een goed gevoel bij krijgen.

Want uit het onderzoek ´50+: speciale communicatie een must?´ (uitgevoerd door bureau Veldkamp) blijkt dat 50+ers een enthousiasmerende boodschap en humor wel weten te waarderen in een reclame-uiting.

Een 50+er moet zich ergens in kunnen herkennen, dus 'gewone' mensen die een afspiegeling zijn van de maatschappij hebben een voorkeur boven BN-ers.
Ook vaagheden worden niet gewaardeerd. Reclame moet snel te begrijpen en informatief zijn, en bij voorkeur het product tonen.

Het onderzoek naar de reclamebeleving van 50+ers volgt op het onderzoek , dat in maart 2006 is uitgevoerd. Dit onderzoek leverde vijf typologieën 50+ers op: Behoudende Zorgzamen, Oudere Afwachtenden, Stoere Prijsbewusten, Jongere Ruimdenkers en Vrijgevochten Voorlopers.
De resultaten van het nieuwste onderzoek bieden meer inzicht in de belevingswereld, wensen, dromen en dus ook reclamebeleving van de 50+ er.

Het 50plus Expertisecentrum onderzocht eerder dit jaar ook de verschillen tussen mannen en vrouwen in de seniorendoelgroep, een verslag hiervan is terug te vinden op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in